Bekas suami Ramlah Ram yang ramai tak tahu

Bekas suami Ramlah Ram yang ramai tak tahu

Bekas suami Ramlah Ram yang ramai tak tahu.Penyanyi bersuara lantang, Ramlah Ram mengakui, dia tidak lagi memikirkan soal ‘pasangan hidup’ selepas hampir sedekad bersendirian.

Ramlah, 57, bagaimanapun, tidak menolak ketentuan takdir jika dipertemukan dengan lelaki yang boleh memberinya kebahagiaan dan berkongsi sisa hidup bersama.

Tidak sesekali menutup pintu hati untuk kembali mendirikan rumah tangga, penyanyi kelahiran Muar, Johor, itu tidak mahu terlalu meletak harapan untuk kembali bertemu jodoh.

“Saya hanya memikirkan sisa kehidupan, kerjaya dan keluarga. Jauh di sudut hati, saya percaya aturan Allah sudah begitu baik. Saya tidak ralat hidup tanpa pasangan dan zuriat.

“Saya tidak pernah kecewa dengan perjalanan yang Tuhan aturkan. Semuanya ada hikmah yang tersendiri,” kata penyanyi yang popular dengan lagu Kau Kunci Cintaku (Dalam Hatimu) itu.

Ramlah berkata, dia tidak men0lak sekiranya ditakdirkan kembali berumah tangga, namun untuk menanti jodoh dan cinta, semua itu sudah berakhir.

“Saya tidak tersinggvng apabila melihat orang lain hidup berpasangan. Saya selalu fikir Allah merancang yang terbaik buat saya. Apa yang terjadi, itu yang terbaik buat diri.

“Mungkin ini sahaja cara untuk saya memujuk hati. Walaupun tiada suami dan anak, saya sudah lama reda dengan ketentuan Allah,” katanya.

Bekas suami Ramlah Ram yang ramai tak tahu

Ramlah Ram pernah berkahwin dengan jejaka pilihan hati, seorang jurutera penyiaran di RTM, Kamal Roslim pada 3 November 2000. Selepas diijabkabulkan dan bergelar isteri, Ramlah banyak menyepi diri, mungkin kerana komitmen rumahtangga yang baru dibina sehinggalah kemunculan semula beliau menerusi lagu ‘Maharaja’ pada tahun 2006.

Bagaimanapun, pada tahun 2010, pasangan jurutera-penyanyi ini mengumumkan perpisahan, dengan rasminya bercer4i pada 20 Mei 2010. Dari perkongsian hidup selama sepuluh tahun, mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Ramlah sudah tidak mampu lagi untuk menyembunyikan hal sebenar kepada media sehingga dia akhirnya membuka mulut bercerita kebenaran.

Enggan mendedhkan punca sebenar, jelas Ramlah, sebab utama dia berbuat demikian adalah kerana sudah tiada lagi keserasian antara dia dan Kamal selepas hampir 10 tahun hidup sebagai suami isteri. Walaupun sayangkan perkahwinan yang dibina namun Ramlah terpaksa akur dengan keputusan tersebut.

Ramlah bahagia tumpang kasih anak saudara

“Alhamdulillah, saya mempunyai ramai anak saudara, selain rapat dengan keluarga. Saya percaya, ini nikmat dan pemberian Allah supaya saya tidak hidup dalam kesepian.

“Saya memiliki 20 anak saudara untuk menumpang kasih. Mereka juga sudah seperti anak sendiri. Jadi, rasanya kehidupan saya sudah lengkap,” katanya.

Perkara yang tak boleh lupakan sepanjang bergelar anak seni

Sepanjang bergelar anak seni benda yang paling tidak boleh lupakannya adalah pencapian album Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu yang berjaya memecah rekod dengan jualan mencecah lebih tiga ratus ribu unit.

Ramlah juga merupakan artis solo yang pertama berjaya mencecah jualan sebanyak itu.

Ramlah juga menceritakan dia pernah dif1tnah tervk apabila ada seorang lelaki yang mengakui dirinya adalah bekas suaminya dan memfitn4h dengan berbagai-bagai cara sampai satu ketika dia menghantar satu surat layang ke majalah hiburan mengatakan dirinya adalah suami kepada penyanyi itu.

Dia juga mengatakan Ramlah meninggalkan suaminya dan mempunyai seorang anak. Perkara tersebut semakin meluas dan dia perlu bangkit jelaskan perkara sebenar.

BACA:

Jeti ‘kayu emas’ 15 meter bernilai RM50,000 di Sarawak, sindir netizen

Beli Myvi ? ibu Bakal pengantin tak bagi.. ini sebabnya

Imam kantoi merempit lepas tarawih

Artikel ini disiarkan pada 11/04/2022

COMMENTS

Wordpress (0)