Kantoi menipu orang tua, barang RM600 je tapi minta bayar sampai RM8,000!

Kantoi menipu orang tua, barang RM600 je tapi minta bayar sampai RM8,000!

Kantoi menipu orang tua, barang RM600 je tapi minta bayar sampai RM8,000!.Seorang pengguna Facebook meluahkan rasa ge.ram selepas ayahnya yang berusia 70 tahun didkwa telah diti.pu oleh sebuah syarikat yang menju.al produk keslhatan di sebuah pasar raya di Wangsa Maju.

Difahamkan, ayah kepada Shanor Hijas telah diper.daya untuk membeli barangan dengan harga RM8,000 sedangkan harga yang sebenar cuma RM600.

Memang ke.jam!

Bukan sahaja harganya terlalu mahaI, malah barang yang diterima juga tidak cukup seperti yang dijanjikan kerana kehabisan stok.

“Abah saya kena skem dengan ank-ank muda ni. Dik, abah akak dah nak 70 tahun dik, sampai hati kau perk0tak-kati.kkan abah akak dan suruh abah akak bayar air purifier dengan f00t maassage sampai 8k.

Kantoi menipu orang tua, barang RM600 je tapi minta bayar sampai RM8,000!

“Dah la f00t maassage tu dia tak bagi. Dia bagi 2 air purifier. Takda stok katanya!,” tulis Shanor dalam nada kesal.

Kantoi menipu orang tua, barang RM600 je tapi minta bayar sampai RM8,000!

Katanya, jurujual turut menjanjikan pelbagai barangan percuma namun, semua itu hanyalah du.sta semata-mata demi melariskan ju.alan mereka.

Bercerita lebih lanjut, Shanor bersama adiknya mengambil keputusan untuk berjumpa dengan juruju.al tersebut.

Walau bagaimanapun, juruju.al tersebut ketika ditemui tidak menunjukkan sebarang resp0n rasa bersalah dengan apa yang telah terjadi.

“Akak, bab-bab aniaya family ni, memang tak boleh sabar. Tetiba darah bertukar jadi karnivor. Lari keluar opis, ajak adik akak, pi amek abah, bawak balik ke mall itu. Ghhrr…selamber sangat muka korang ni eh. Tak ada rasa bersalah kat orang tua langsung.

“Akak tinggal tak tampar je muka kau dua orang tadi. Adik akak tu smpai kembang-kembang perut tahan marah tau. Kenangkan abah asyik bisik kat aku ‘sabar…bincang elok-elok’. Fuhh.. mengucap jap,” katanya.

Jelasnya lagi, duit ayahnya sudah dipulangkan semula pada masa yang sama dia turut menasihati orang ramai supaya lebih berwaspada dengan modus operandi yang digunakan oleh penjual ini dalam mengaburi mata pembeli.

“Pesan kat mak abah kita naa. Depa-depa ni ada ja kat market-market, menunggu mangsa orang-orang tua cam mak abah kita. Semoga keluarga kita sentiasa di bawah lindungan-Nya,” katanya.

BACA JUGA: Terlalu kerap bantah keputusan, MO Salah disuruh jadi pengadil

Gadis ini tanggung derita perut besar dah 11 tahun, alami penyakit misteri

Makin mengganas, 20,939 kes Covid-19 hari ini

Artikel ini disiarkan pada 13/02/2022