Wanita buat umrah pakai ihram, akhirnnya rakan dedah isu sebab tak mahu terlibat

Wanita buat umrah pakai ihram, akhirnnya rakan dedah isu sebab tak mahu terlibat

Wanita buat umrah pakai ihram, akhirnnya rakan dedah isu sebab tak mahu terlibat.Tular di Twitter mengenai pendedahan seorang wanita yang mendakwa seorang pengkid buat umrah dengan memakai ihram di Tanah Suci yang membangkitkan kemarahan ramai selepas isu Sajat bertelekung di Mekah.

Wanita tersebut juga dipaksa untuk menurunkan ciapannya yang telah mendapat lebih 6 ribu retweet dan 7 ribu tanda suka, dia berang apabila wanita tersebut dengan beraninya masuk ke kota mekah sebagai lelaki walapun dilahirkan dengan kemaluan wanita.

Kau tak insaf, kau tak pernah insaf tapi makin gila. Nak tunjuk kau lelaki tapi sebenarnya kau ada ‘pussy’.

Nak suruh aku turunkan semua yang aku share, tak akan sebab makin besar penipuan kau lepas ini.”

Sanggup tipu sampai langgar hukum Allah

Demi membuktikan dia lelaki, dia sanggup ke sana dengan melakukan ibadah dengan hanya memakai ihram. Dia juga penah mengajak wanita tersebut berkahwin dengannya.

“Hanya sebab kes ini tak viral kau tak kena tangkap dan tak insaf, aku penat tengok kau menipu sampai langgar hukum Allah.”

Wanita yang berkongsi di Twitter Aliya Mansor (@Aliyameha) tersebut juga dikatakan mempunyai bukti dan no kad pengenalan wanita tersebut.

Netizen bimbang jika isu ini akan menyebabkan rakyat Malaysia dihalang daripada membuat umrah di Tanah Suci tersebut.

Wehhh janganlah nanti jemaah Malaysia akan di banned ke tanah suci. Sebab langsung tak ada hormat, Bodohlah spesis macam ini. Boleh kena bala nanti.

“Tukar ciptaan Allah pun dah berdosa besar, inikan lagi jejak tanah suci dengan penampilan macam tu. Manusia manusia, semoga manusia ni kena sambar petir kat sana. Tak pun biar kerajaan sana tahu dan kena penggal terus.”

Guna visa pelancongan

Di dalam Tweet balas yang menanyakan isu wanita tersebut boleh terlepas pergi umrah, netizen menanyakan hal seperti pakej dan mutawwif yang pengkid tersbut gunakan.

Aliya memaklumkan yang wanita tersebut pergi dengan visa pelancongan untuk buat umrah.

“Dia pergi dengan pakej apa ni? Mana mutawwif dia?

“Tak guna pakej, guna visa pelancong,” balas Aliya kepada ciapan tersebut.

Isu ini masih belum mendapat perhatian ramai, namun jika benar apa yang disampaikan dan wanita tersebut melakukan ibadah itu hanya dengan memakai ihram, diharapkan pihak berkuasa boleh mengambil tindakan lanjut.

Baca:Abg Viva Sah Bertunang, Lamar Pasangan hanya Di tiktok

Artikel ini disiarkan pada 13/08/2022

COMMENTS

Wordpress (1)
  • […] Baca:Wanita buat umrah pakai ihram, akhirnnya rakan dedah isu sebab tak mahu terlibat […]